Program talentowiSKO

Relacje uczestników - zastęp MŁODE ŻUBRY

Zaczęło się tak: w poniedziałek 14.07.14 wyruszyliśmy na obóz do zaprzyjaźnionego Krzęcina w województwie zachodniopomorskim. Czas w pociągu bardzo się dłużył. Gdy dojechaliśmy czekała już na nas ekipa powitalna. Po powitaniu udaliśmy się do miejsca zakwaterowania. Następnie przygotowaliśmy miejsca do spania i zapoznaliśmy się z budynkiem.

W niektóre dni kiedy nie byliśmy na wycieczkach mieliśmy zajęcia programowe. Najczęściej były to zajęcia muzyczne ale nie tylko, była też wiedza harcerska, pierwsza pomoc, szyfry, pionierka i inne ciekawe rzeczy. Bardzo fajnie się na nich bawiliśmy, zawsze było coś śmiesznego i zabawnego.

Edyta

We wtorek 22.07.14r. wybraliśmy się na ogniska do pana Janusza. Kiedy tam jechaliśmy wstąpiliśmy zwiedzić wiatrak. Na ognisku śpiewaliśmy dużo fajnych piosenek i bawiliśmy się w różne zabawy.

Zuzia

Podczas wycieczek nad morze zwiedzaliśmy latarnie, płynęliśmy statkiem „Pirat” kąpaliśmy się w morzu. Na plaży opalaliśmy się, zakopywaliśmy się  i budowaliśmy zamki z piasku.

Odwiedziliśmy Woliński Park Narodowy gdzie widzieliśmy żubry i Drawieński Park Narodowy gdzie zobaczyłam jak wygląda drzewo grab i modrzew europejski. Z ptaków najbardziej podobały mi się gil, modraszka i zięba.

Bardzo podobała mi się wycieczka do „Motylarni” gdzie widziałam wiele gatunków motyli. Najfajniejsza była stołówka motyli. Wiele motyli siadało na Karolinie. Dowiedziałam się, że motyle upodabniają się do liścia kiedy czują zagrożenie.

Ksenia

Prawie w każdy dzień byliśmy poza domem. W sobotę byliśmy na dyskotece przy okazji miałem urodziny. Wszyscy wyjeżdżali do góry koszem od wozu strażackiego. Dyskoteka na pikniku z początku była nudna ale przy utworze „Szalona Ruda” wszyscy zaczęli tańczyć, a zwłaszcza ja z Kubą J. Potem tańczyliśmy do końca razem z panią Motyl i panią Teresą. Myślę że to była bardzo fajna dyskoteka i moje najlepsze urodziny.

Jeździliśmy nad morze gdzie zwiedzaliśmy latarnie, kąpaliśmy się w morzu i laliśmy się wodą. W Niechorzu wybudowaliśmy piękne zamki i płaskorzeźby zwierząt z piasku. Chłopcy zakopywali się w piasku, z którego później nie mogli wyjść.

Kilka razy byliśmy nad jeziorem w Krzęcinie. Oczywiście nie mogło zabraknąć chwil śmiechu np. gdy pani Motyl skakała do jeziora lub gdy Gośka wylądowała w jeziorze w ubraniu z lekką pomocą chłopaków. Jezioro było fajne i ciepłe.

Szymon

W drugim dniu pojechaliśmy do Parku Wolińskiego. Byliśmy w małym ZOO i stąd pomysł na nazwę zastępu „Młode Żubry”, były tam jelenie, sarenki, orły bieliki, dziki. Najbardziej podobał się nam żubr.

W dziesiątym dniu wybraliśmy się na spływ kajakowy. Na początku było trudno ale później łatwiej. Trwało to trzy godziny, było wiele śmiesznych wydarzeń, to była najlepsza wycieczka.

Młode Żubry

(Michał B., Edyta Ś., Zuzanna G., Ksenia P.-J., Jakub J., Szymon K.)

• Zespół Szkolno - Przedszkolny Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Krzęcinie